Lillhästen då...

Idag kom jag hem vid två eftersom jag fick skjuts hem. Mamma hade varit iväg hela dagen så jag gav hästarna mat direkt när jag kom hem. Sedan fixade jag stallet och vid havl fyra tog jag in Rocky så hovarna kunde torka lite innan hovslagaren kom. Han var jättesnäll, steppade inte runt som han brukar göra när han får stå själv när jag fixar stallet. han stod bara med öronen spetsade och tittade lugnt på mig. Fina, sötaste Lilleman!
 
När hovslagaren kom vet jag inte vad som hände. Rocky blev helt stel och spände sig i hela kroppen. Ögonen blev stora och när hovslagaren började ta fram sina saker hoppade han till ordentligt och sedan började han skaka. Tack och lov gick det över och han fick stå och tugga på lite hö. Han var spänd som en fiolsträng hela tiden och emellanåt hoppade han till så igen. Det syntes på honom hur ororlig och misstänksam han var och han stod och tryckte in sitt huvud i mig några gånger. Lilla bebisen... När hovslagaren gick blev han dock precis som vanligt igen, nästan ännu gladare än vanligt. Ville pussas och gosa hela tiden, jag sopade i stallet och slängde sömmar och sådant och sedan kom Agneta hem och vi tog in hästarna. Hon tyckte också att hans beteende var konstigt, så har han aldrig varit. han har varit lite spänd när han blivit skodd men inte i närheten av hur han var idag.
 
När han ätit upp kraftfodret tog jag ut honom ur boxen och Agneta broddare honom. Då var han glad som vanligt och jag behövde knappt hålla honom. Han stod och halvsov och underläppen darrade. Hallå, liksom? Vi ska eventuellt prova en annan hovslagare då Rocky är väldigt känslig och han kanske inte klickar med den hovslagaren vi har nu. Vi vill inte utsätta honom för det han gick genom idag men han måste skos. Vi får se hur vi gör men såhär kan det inte vara. Vi får prova andra hovslagare och se om det blir bättre. Han känner och tycker om Agneta och hon kan ju greja hur mycket hon vill med hovarna.
 
Jag kom inte in förrän vid halv sju, åt kvällsmat och sedan satte jag mig för att plugga men det slutade med att jag kollade bloggar, facebook och bloggar själv... Haha. Jag är trött och hjärnan känns seg som kola så det får nog vara idag. Hade SO prov idag och det gick väl inte super precis men helt okej. Imorgon har jag svenskaprov och det ska jag får bra på!
 
Ha en bra kväll!
Gammal bild...



2 Kommentarer till "Lillhästen då..."
lisa skriver:

Ja, den är skön som NY. Tänk dig när den är insutten sen :D

Datum: 2013-02-12 Tid: 12:46:25
Bloggadress: http://lisacandemyr.blogg.se
Tove skriver:

Jobbigt att han spände sig så mycket :/
När vi skodde min ponny första gången flög han runt som en tok och tyckte att det var jätteläskigt, nu är det mycket bättre men ibland spänner han sig rätt ordentligt...

Datum: 2013-02-12 Tid: 13:33:27
Bloggadress: http://granaryttarna.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0