Lördag 2/2

Hej på er!
Har inte hunnit blogga idag heller, faktiskt. Har haft fullt upp hela dagen, jag vaknade lite för sent idag så jag fick skynda mig för att hinna äta frukost innan hästarna fick komma ut. Har typ snöat hela natten så det var jättemycket snö, hästarna var jättepigga och blev jätteglada när dem fick komma ut. Herr Lilleman fick dock inte komma ut, jag fixade honom och vi provade förbygeln som kom tidigare i veckan. Den var ju lite för liten när vi fick den men nu passar den jättebra! Rocky var lika glad som vanligt idag, han var pigg och glad. Jag red ut en runda idag, jag hade tänkt bara skritta men Rocky var jättepigg. Han gick och trippade hela tiden och emellanåt pep han lite för att visa hur glad han var, haha. Söt ponny. När red genom en viss del utav skogen var där jättemycket grenar med snö på så jag fick typ lägga mig ner på Rockys hals. Dock var jag ju tvungen att se vart han gick så jag satte mig upp precis när en jättestor gren kom och jag typ fastnade i den. Jag tappade högertygeln så Rocky hoppade till och jag flög av. Kunde inget annat än att skratta åt det, måste sett himla kul ut men Rocky var snäll och stod kvar... haha.
 
När stallet var fixat och hästarna fått mat fick jag skynda mig, städa rummet, fixa mig, äta och packa. Sedan åkte jag och mamma till grönt kort kursen och jag skrev provet. Kändes helt okej, tror att jag klarade det men man vet ju aldrig. Jag fixade även ny tid då Rocky ska skos, bättre att göra det i tid än för sent. Sen hämtade mamma mig och körde mig till Josephines stall. Vi fixade hennes supersöta ponny och sedan red Josephine honom i ridhuset lite grand. Först var han väl lite tjafsig men sedan gav han med sig. Sen vart det min tur, kände mig lite orolig eftersom jag var typ den enda förutom Josephine som skulle rida honom. Dock var han så söt, så det gick över. Tjafsiga, kaxiga små ponnyer är nog det gulligaste som finns. Haha. I alla fall var han jättefin, gick emot ytterskänkeln lite men annars var han fin fin! Roligt att rida en annan typ utav ponny, en lite mer utbldad ponny än Rocky. Riktigt fin var han!
 
Sedan gick vi hem till Josephine, jag hjälpte henne lite med hennes design. Slängde ihop en header och fixade lite. Längesedan jag fixade på devote, hade typ glömt allting. Aja, nu ska vi snart äta och sedan ska vi kolla på Melodifestivalen. Ha en fin kväll!



2 Kommentarer till "Lördag 2/2"
Mummy skriver:

Håller tummarna för att provet gick bra. Ha det så kul ikväll - hade glömt att det var Melodifestival...

Datum: 2013-02-02 Tid: 18:46:14
Annika skriver:

Fin bild :)

Datum: 2013-02-04 Tid: 10:38:52
Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0