Sent inlägg är bättre än inget inlägg

Jag har inte hunnit blogga idag, men nu har jag så jag tänke slänga in ett inlägg.
Hoppas ni haft en bra dag!
 
Skolan idag var väl som vanligt, inget konstigt. Jag fick skjuts hem av Ingvar och när vi kom hem hade mamma bakat så vi fikade och sedan gick jag ut i stallet vid fyra. Jag fixade stallet och när Agneta kom hem cirka tjugo minuter efter fixade vi hennes stall och fodrade samt vattnade. Sen fick hästarna komma in, jag ställde upp Rocky i Hoppans och Nitendos stall och fixade honom.
 
Jag gjorde ungefär samma sak som igår fast red denna gången lite mer utanför volten (ruter ess, alltså). Han var pigg och glad precis som igår och var riktigt mjuk och fin att rida även idag! Jag mjukade upp honom med hjälp av övningen i både höger och vänster varv och när jag kände mig nöjd red jag på spåret. På långsidorna ökade Rocky helt själv och fick en riktigt fin trav! Jag kunde ändå ta tillbaka honom men det var roligt att han var så pigg och framåt. Sedan galopperade jag och han lossnade verkileg i vänstervarvet. Han har aldrig gått så fint i galoppen som han gjorde idag! Han kom verkligen in i en fin rytm och form, bakbenen kom igång ordentligt och jäklar vad fin han blev! Sedan travade och skrittade jag av honom på långa tyglar och sedan fick han komma in i boxen och äta mat. Glad ponny, haha.
 
När jag kom in igen från stallet åt jag och mamma kvällsmat och sedan vid åtta började filmen vi skulle titta på (och fortfarande tittar på). Mamma somnade såklart men jag tittar på filmen, riktigt mysig film faktiskt! Sedan börjar en annan film jag ska titta på, vet dock inte om jag orkar se hela. Prov imorgon ju!



2 Kommentarer till "Sent inlägg är bättre än inget inlägg"
Jonna - jvjumping.blogg.se skriver:

Jättefin blogg! :)

Datum: 2013-02-01 Tid: 23:21:01
Bloggadress: http://jvjumping.blogg.se
Mummy skriver:

Ha, ha - inte lätt att hålla sig vaken när man går upp halv sex...eller så var det en tradig film (men det var den tyvärr inte - Meryl Streep gör ju bara bra film);-)

Datum: 2013-02-02 Tid: 06:51:02

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0