Studsboll?

Idag red jag när de andra hästarna fick komma ut, jag band upp Rocky i stallgången och fixade honom. Jag red en runda i skogen och skrittade fram på långa tyglar ganska länge. När jag tog tyglarna blev han lite trippig men han fick hålla sig till skritt. Jag gjorde lite skänkelvikningar, böjde honom åt både höger och vänster för att han skulle slappna av. Sedan travade jag på en något övertaggad liten Lilleman men han tog bettet emellanåt. När jag ridit i kanske tjugo minuter såg jag att en gren hade ramlat ner från träden så det låg jättefint upphöjd på marken, haha. Rocky såg den han också, och jäklar i det vad han tände till! Han blev studsig och hade sig så han fick hoppa den ett par gånger. Det var faktiskt riktigt roligt, tots att den var typ 10 centimeter hoppade Rocky typ 70-80? Haha, söthäst.
 
Sedan red jag till fältet och där fick det bli lite mer kontroll. Jag satt ner i sadeln för att komma åt honom och han blev riktigt fin! Jag jobbade först med traven och gick sedan vidare till galoppen. Fattningarna var kanon och även galoppen. Emellanåt körde han upp huvudet och busade lite men annars gick det bra! Påväg hem var där en större gren som ramlat ner, den låg på 30 centimeter kanske? Rocky såg den och även den hoppade vi några gånger. Han blev ännu mer taggad och trots att det gick lite fort fick han verkligen till den här "svoshen" i sprången, liksom. Låter konstigt men jag tror ni fattar, hehe. 
 
Det var jätteroligt att hoppa lite igen, det har jag inte gjort sedan slutet av december eller början på januari. Det ska bli roligt när i verkligen kan komma igång med hoppträningen, och jag tror nog Herr Häst håller med mig om det. Imorgon får Rocky vila för då kommer hovslagaren, på tisdag och onsdag rider jag nog i paddocken (eller på fältet här hemma om det är sån fin snö som nu) och på torsdag får han vila. Jag ska rida fredag, lördag, söndag och måndag men hur är inte planerat. Nu har jag ju bara en vecka kvar i skolan tills det är sportlov!
Hur lyckas du alltid bli så charmig på bilder lille häst? Haha...



5 Kommentarer till "Studsboll?"
Olivia Gustavsson skriver:

Sv. Åh tack!!

Datum: 2013-02-10 Tid: 23:41:26
Bloggadress: http://Http://oliiviiagustavsson.blogg.se
Mummy skriver:

Jätteroligt att träningen ger resultat:-)

Datum: 2013-02-11 Tid: 07:51:37
Linn skriver:

Fin blogg! Kommentera gärna i min frågestund! Kram!

Datum: 2013-02-11 Tid: 12:59:26
Bloggadress: http://linnhagstedt.se
Daniela skriver:

Vilken ras är hästen till höger på headern? :) Superfin verkligen!
Är det storhäst eller ponny?

Datum: 2013-02-15 Tid: 23:49:07
Bloggadress: http://powerpony.blogg.se
Sara skriver:

Söt häst :)

Datum: 2013-02-18 Tid: 16:48:03
Bloggadress: http://Http://saralr.blogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0