Tisdag, 5/2

Enligt mig är tisdag tillsammans med onsdag de två jobbigaste och segaste dagarna i veckan. Dryga lektioner, kommer hem ganska sent, just nu är det sliskigt och det snöar. Rocky vilar idag, han var fin igår - det var liksom vanliga glada, pratiga, goa Lilleman igen. Jag red en runda i skogen, börjde och ställde åt både hållen samt flyttade honom för skänklarna lite grand. Mjukade upp honom och jobbade honom i alla gångarterna, något ofokuserad och tittig men annars ganska fin. Lite springig ibland men när jag får ihop honom börjar bakbenen komma igår och då bli han riktigt fin! Dock blev det mindre snöstorm så vi vände hemåt, blev en lagom runda på kanske en timme.
 
Annars gjorde jag inte så mycket igår, tittade på TV nästan hela kvällen när vi hade ätit och hästarna var inne. Hade tänkt plugga men jag orkade inte det, har pluggat nästan varje kväll så det var skönt att slippa. Orkade inte blogga heller, därav den dåliga uppdateringen. Eftersom Rocky ska vila idag fixar jag stallet direkt efter skolan och sedan tar vi in hästarna vid fem. Sedan har jag resten utav kvällen ledig, ska försöka slänga in något inlägg men jag pluggar... så mycket jag orkar, haha. På torsdag har jag svenskaprov och på fredag matteprov. Hela kvällen imorgon komme rägnas åt att plugga och även torsdagskvällen. Imorgons ka jag rida också så då blir nog inte bloggningen på topp. Ha en bra dag!
 
Söt bild på en blöt Lilleman från igår.



5 Kommentarer till "Tisdag, 5/2"
Mummy skriver:

Ja, här uppe i skogen är vädret som på Mount Everest-plötsligt blir det snöstorm, ha, ha. Hoppas de två "värstadagarna" går fort :-)

Datum: 2013-02-05 Tid: 09:20:32
Annika skriver:

SV: tack så mycket :D

Datum: 2013-02-05 Tid: 15:58:08
Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se
Olivia Gustavsson skriver:

sv. ja jag tror hon passar i det :D

Datum: 2013-02-05 Tid: 22:02:03
Bloggadress: http://oliiviiagustavsson.blogg.se
Elsa skriver:

Hejhej! Nu har jag startat upp min nya blogg, hoppas du går in och kollar och lämna gärna en kommentar!

Ha en bra dag! :)

Datum: 2013-02-06 Tid: 19:10:30
Bloggadress: http://eventingbyelsa.blogg.se
Ponnydressyr - Sara skriver:

Sv: Tack så mycket! :)

Datum: 2013-02-07 Tid: 13:48:23
Bloggadress: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0