2013, här kommer vi!

Jag är sjukt taggad inför detta året, jag och Rocky ska köra gärnet och ha grymt roligt tillsammans!
 
Nu under våren ska vi förhoppningsvis hitta någon bra tränare och börja hoppträna, vi ska lära känna varandra bättre och fokusera mycket på markarbetet. Sitter inte "basicsakerna" som de ska är det inte lönt att försöka sig på något annat. Bland annat ska galoppbytena sitta och jag ska kunna reglera galoppen utan problem. Hoppa kan Rocky men som sagt ska vi göra det som ett team, tillsammans och ha kul båda två. Vi ska vara ute så mycket det bara går, klättra i skogen för att bygga muskler - galoppera på fält och även hoppa ute också och inte bara i paddocken.
 
Till sommaren kan vi förhoppningsvis hoppa mer "på riktigt", hoppa banor utan problem och komma ut på träningstävlingar för att för rutin. Jag är ledig och kan lägga nästan all min tid åt Rocky. Vi behöver lära känna varandra bättre och känns det inte bra kommer vi naturligtvis inte åka ut på tävlingar. Som det ser ut nu ska han inte ha någon längre sommarvila, möjligen en vecka för att få vila upp sig - han är ju trots allt en bebis. Vi kommer fortsätta finslipa på detaljer för att allt ska sitta och kännas bra. Jag har kollat och det finns en tävling nära oss i slutet av sommaren (i Augusti) som vi eventuellt kommer starta. 
 
Till hösten och vintern kommer vi göra så gott vi kan för att hålla igång träningen. Det blir kallt, mörkt och marken blir frusen. Beroende på hur sommaren blir kanske vi tar det lite lugnare några veckor, rider lite lättare och tävlar inte lika ofta. Vi ser helt enkelt hur det ser ut då, det är inte alltid lätt att planera för så lång tid fram (även om tiden går riktigt fort) men som sagt ska vi försöka hålla igång honom under hela hösten och vintern.
 
När sista veckan på jullovet är kommen är det dags för Trettonspelen. Det är såklart inte 100 % säkert att vi startar då eftersom det är svårt att hålla honom i toppform under vintern, men vi gör så gott vi kan. Rocky blir ju enligt papperna 7 år och är inte längre en bebis så då får vi starta "vanliga" klasser. Vilka höjder det blir är ännu inte bestämt, det beror helt på hur det gått för oss detta året. Det är en relativt stor tävling med tittiga hinder, mycket publik och mycket hästar. Jag har ärligt talat ingen aning om hur Rocky kommer bete sig men jag kommer abslout inte stressa honom. 
 
Såklart är detta inte spikat, vi vet ju inte om något händer. Detta är bara hur det ser ut just nu, det kan se helt annorlunda ut om någon vecka, månader, imorgon eller så blir det faktiskt såhär. Självklart hoppas vi på det, men Lilleman måste kännas bra och jag kommer aldrig pressa honom. Vi får se hur det går!



2 Kommentarer till "2013, här kommer vi!"
Mummy skriver:

Jättebra med mål för träningen - realistiska, dessutom :-) Är säker på att det kommer att gå bra. Du har ju världens bästa mentor...

Datum: 2013-01-05 Tid: 22:21:04
Rebecka Fredriksson skriver:

Vilken söt fluffig pålle! :)

Datum: 2013-01-07 Tid: 18:38:01
Bloggadress: http://rebeckabinkle.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0