Finaste Rocky

Idag red jag när de andra hästarna hade fått komma in. Rocky har varit riktigt sådär extra glad och pratig de senaste veckorna och det var han även idag. Jag fixade honom men idag skippade jag sadel, och sedan satt jag upp (med hjälp av staketet). Han har gått grymt bra de senaste gångerna i paddocken så idag tänkte jag bara rida genom och känna på honom.
 
Jag red som sagt i paddocken, det var mörkt så jag kunde inte rida ut. Eftersom vi har belysning fungerar det prima! Det regnade hela dagen igår och idag var det typ storm, så paddocken var lite slafsig på sina ställen men det gjorde inte så mycket. Jag skrittade fram honom lite grand och han var riktigt pigg och glad. När jag började med "Ruter Ess" var han riktigt fin och samarbetsvillig. Han var mjuk i kroppen och kändes allmänt fin. Jag började trava ganska fort och även där gick han framåt fint och gav ett jämt och fint stöd på bettet nästan direkt. Jag fick dock jobba ganska mycket med benen då han inte riktigt kan balansera upp sig när han väl kommer ner i en form han tycker om. Då och då blev det lite tokigt så då hoppade han sockerbitarna, haha. Ska bli riktigt roligt att börja hoppa honom sen! För det mesta gick det bra och jag bytte varv och det gick lika fint där, trots att höger varvet är svårare. Han fick ett jäkla fin steg när han kom igång, han var farmåt och väldigt positiv och försökte verkligen hela tiden. När jag kände mig nöjd med volten gick jag ut på spåret och lät honom trava ut i båda varven. Emellanåt blev han lite pigg med han blev riktigt, riktigt fin! Sedan skrittade jag av honom, jag hade inte ridit så jättelänge men jag skrittade ändå av ganska länge.
 
Det var riktigt roligt att rida idag, och även att hantera och mysa med Rocky! Han var riktigt go och trevlig hela tiden och då bli allt mycket roligare. Trots att det inte alltid går som på räls och att det blir lite missar då och då, är jag himla nöjd med honom. Han försöker och mer än så kan jag inte begära. Det kommer såklart efter hand och vi kommer kunna bygga på i små steg. Det viktigaste är att vi hr roligt och det märks på Rocky hur glad han är, då blir jag också glad och allting blir roligare och går faktiskt bättre!
Kass mobilbild, men nu börjar han bygga muskler. Dock har han fortfarande lite för mycket mage, men det jobbar vi bort. Fina Lilleman! ♥



6 Kommentarer till "Finaste Rocky"
Emma ♥ skriver:

Superfin blogg! Kika gärna in på min blogg och lämna gärna en kommentar (:

Datum: 2013-01-31 Tid: 20:47:11
Bloggadress: http://bilderbyemma.blogg.se
josephine skriver:

vad fin han är!(:

Datum: 2013-01-31 Tid: 21:04:25
Bloggadress: http://jfDressyr.devote.se
Olivia Gustavsson skriver:

sv. hihi det var gott ^^

Datum: 2013-01-31 Tid: 22:21:12
Bloggadress: http://oliiviiagustavsson.blogg.se
Pernilla och elin skriver:

Vad fin han är! Kolla gärna in på vår blogg och lämna en kommentar :)

Datum: 2013-02-01 Tid: 20:21:59
Bloggadress: http://flygandefrukter.blogg.se
Evelina skriver:

Va kul att det gick så bra! Han är så söt! :))

Datum: 2013-02-01 Tid: 21:40:08
Bloggadress: http://lundgrenevelinas.blogg.se/
Frida Olsson skriver:

Så fin blogg du har :)
Checka gärna in min ;)
En fälttävlansblogg.
Min ponny är ett sto, gått höga klasser i fälttävlan. :)
Checka gärna in nån gång och lämna en kommentar så blir jag super glad!
Kram på dig <3

Datum: 2013-02-11 Tid: 15:04:01
Bloggadress: http://friidaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0