Häst, häst och återigen häst.

Ja, som rubriken lyder jag dagen bestått av nästan bara hästar. Jag gick upp vid nio och åt frukost, vi släppte ut hästarna lite innan tio och sedan körde vi till Christel, Agnetas dotter. Det är hemma hos Christel som tävlingshästarna och Nitendos bröder Noak och Emilio står. Vi släppte ut Emilio och Noak och sedan borstade vi och bytte täcken på stona. Jag fixade Chanel och Agneta Corzika och sedan gick vi ut med dem. Vi gick en runda på lite mer än en timme med dem, först på en stig där ganska många gick, och sedan inne i skogen. Det var jättemysigt och fina Chanel var jättesnäll. Jag är ju inte riktigt van vid så stora hästar, jag tyckte att Chanel, som är cirka 1,60 var stor men då är hon ändå den minsta i stallet. Corzika som är dotter till Chanel, är cirka 1,70 och valackerna är riktigt stora, haha. Noak är (han är bara mätt hemma sålänge eftersom han kanske fortfarande växer...) nog 1,80 och Emilio är nog runt 1,70. Dem är ju snälla i alla fall!
 
När vi kom hem vid ett åt jag och mamma lite grand och sedan gav jag mig ut i stallet här hemma. Jag tog in Rocky och fixade honom och sedan red jag ut en runda. Det hade varit milt väder hela dagen men just då blev det typ snöstorm, haha. Rocky var pigg men lyssnade bra ändå så trots vädret var det mysigt! Sedan fick Rocky stå inne när jag mockade hans box och fyllde på vatten, sedan fick han komma in och jag fixade resten av stallet. Sen kom Agneta ut och vi fodrade och sedna tog vi in de andra.
 
Nu har jag nästan precis kommit hem. Jag sitter just nu och kollar på bloggar och fuskar med lite godis, haha. ^^
Snart ska jag och mamma kolla på Ponnyakuten och sedan ska jag duscha. Jag kollade inte på film igår heller men idag vet jag att jag ska göra det. Ska fixa en smoothie och mysa med film och ladda upp inför veckan som kommer. Nu börjar proven närma sig och på lördag har jag grönt kort prov. Kommer ändå försöka hålla igång bloggen, som alltid.
 
I brist på bilder, Christel och Chanel i Falsterbo Amateur Cup på översta bilden och på den understa är det Christel och Corzika i Flyinge.



6 Kommentarer till "Häst, häst och återigen häst."
❤ w i l m a ❤ skriver:

sv; tusen tack och detsamma! :)

Datum: 2013-01-27 Tid: 20:28:49
Bloggadress: http://wilmalinneas.webblogg.se
Alma skriver:

Härligt att ha en liten "hästdag" haha :)

Datum: 2013-01-27 Tid: 20:34:15
Bloggadress: http://almathulin.blogg.se
Sara skriver:

sv: haha, får väl inte annat än hålla med ;) hade jag letat ponny igen, hade jag köpt Cabi.

Datum: 2013-01-27 Tid: 20:54:50
Bloggadress: http://carlssonpataket.se
Mummy skriver:

Spännande med storhästar :-) Synd att det inte bidde litta bilder...

Datum: 2013-01-27 Tid: 21:05:40
Amanda skriver:

Vilken superfin blogg du har!! =D

Datum: 2013-01-27 Tid: 22:36:26
Bloggadress: http://Amanduws.blogg.se
Linn skriver:

Super fin blogg! :D

Datum: 2013-01-28 Tid: 13:10:15
Bloggadress: http://linnhagstedt.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0