Sista fredagen på lovet

Jag är ledsen men jag har verkligen inte hunnit blogga. Skriver ett inlägg från mobilen - det är ju bättre än inget.

Igår var ju Julia här och jag red ut. Hon gick med Clemmie så vi tog det lugnt och jag red barbacka. Det var tänkt att jag bara skulle skritta men Rocky var riktigt pigg så jag travade. Eftersom det också gick bra var jag ju tvungen att galoppera lite också, haha. Han var som sagt pigg men jag kunde samla galoppen utan problem. Han blev lite tjafsig när jag skulle bryta av men han gav sig ganska fort. Överlag var han jätteduktig - pigg och glad både häst och ryttare. Sedan åkte vi till Helsingborg på eftermiddagen och lämnade Julia åkte till mormor och hälsade på. Sara kom sedan och vi åkte till Ängelholm på grönt kort kurs, den varade ganska länge men den var riktigt bra faktiskt.

Jag och Sara har nästan precis vaknat, vi somnade om efter att ha släppt ut hästarna. Vi ska väl bara ta det lugnt tills tolv (typ?) för då ska hästarna hö och vi ska mocka. Sedan ska jag rida, det är riktigt fint väder så det gör jag nog på fältet. Beroende på hur han beter sig (kan tänka mig att han är ganska pigg, hehe) ska Sara också rida honom lite grand.

Imorgon ska jag till Helsingborg och kolla på Trettonspelen. Rocky får vila antingen då eller på söndag. Han har varit ganska trevlig att rida den här veckan så vi får se. Jag bloggar mer ikväll och kanske till och bjuder på lite bilder från idag. Ha det bra!




1 Kommentarer till "Sista fredagen på lovet"
Mummy skriver:

Tänk vad fort dagarna går när man har roligt :-) Våren är ju en härlig tid, med många lov, att se fram emot... Jätteroligt att vi fått ha både Julia och Sara här - underbara kompisar! Kram

Datum: 2013-01-04 Tid: 12:19:20

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0