Skitponny blir prinsponny

Idag var jag i stallet i nästan fyra timmar (om inte mer..?), först gav jag hästarna mat och sedan mockade jag. Sen hämtade jag Rocky och började sedan fixa honom. Han var riktigt duktig, stod stilla hela tiden och när jag ryktade honom gäspade han, hehe. Vi har radio i stallet så med musik blev det ännu roligare och Rocky blev jättefin! Han fick även bytat grimma, innan har han haft en ganska sliten grimma som vi fick till honom. Eftersom Nitendo biter på grimman i hagen och Rocky ofta rullar sig tyckte jag inte att han behövde byta - men nu fick han det. Jag hade ryktat honom väldigt noggrant och då ville jag ju såklart inte sätta på en skitig grimma, haha. 
 
Efter nästan två timmar var ha jättefin så jag tränsade och gick ut med honom. Jag tog av nosgrimman för att det nog är sönt för honom att slippa den - jag skulle ju bara gå med honom, inte rida så jag tyckte inte att det behövdes. I alla fall gick jag en runda i skogen och tricktränade. Jag hade morötter (sí mindre bitar såklart) och ett spö som hjälp och han var jätteduktig! Jag övade på att han skulle backa, gå fram, skritta, trava och göra halt utan problem och han lyssnade super. Han var pigg och glad och det märktes att han tyckte att det var roligt - och det gjorde jag också! Jag klättrade lite med honom i skogen också, även det gick bra.
 
Sedan tog jag på täcket (aningen motvilligt då det antagligen är skitigt, det också) och släppte ut honom. Det var riktigt roligt idag eftersom han var så trevlig att hantera. När vi köpte honom kunde han vara riktigt jobbig att hantera men idag var han riktigt go!
Suddig men charmig... haha.



3 Kommentarer till "Skitponny blir prinsponny"
Kelsie skriver:

Så fin blogg du har! Har foto tävling på min blogg ta gärna en titt! :-D Vore kul om du ville vara med :-D

Datum: 2013-01-07 Tid: 19:51:35
Bloggadress: http://ponnygruppen.se
iidz. ᵖʰᵒᵗᵒᵍʳᵃᵖʰʸ ♥ skriver:

så söt! c:

Datum: 2013-01-08 Tid: 02:12:34
Bloggadress: http://prinsesc.blogg.se
Olivia - mitt livs citat skriver:

fin häst! :)

Datum: 2013-01-08 Tid: 22:37:12
Bloggadress: http://mittlivscitat.blogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0