Träningen

Idag var det otroligt fint väder, det var riktigt härligt att rida och att över huvud taget vara ute!
 
Jag red fram ganska länge, först red jag lite på fälten och sedan lite i paddocken. På fältet skrittade jag och travade runt lite. Rocky var pigg men lyssnade bra ändå och i paddocken började jag mjuka upp och ställa honom åt båda hållen.
Sedan började vi övningen. Övningen kallas Ruter ess, jag har nog nämnt den innan men vi jobbar mycket med den då den verkligen fungerar bra på Rocky. Först var han lite stel men när jag fick in yttersidan mjuknade han och blev fin. Högervarvet var som vanligt svårare, han var stel men till slut mjuknade han även där. När han var mjuk och fin åt båda hållen gick jag ut lite från övningen och lät honom trava ut på hela fyrkanten. Jag fokuserade inte på formen utan lät honom komma när han var redo. Han är inte riktigt bekväm och säker i sin form ännu så han har svårt att hitta rätt och kunna hålla den, det är därför den övningen är så bra. Idag hittade han rätt och när han väl gör det går bakbenen igång på riktigt och då jäklar blir han fin!
 
Jag galopperade lite också, något varv åt båda hållen. Det tyckte han var ganska jobbigt men han försökte ändå. Sedan travade jag av honom och då hittade han verkligen rätt och höll formen jättefint! Sedan skrittade jag av ganska länge ute i skogen. 
 
Jag är jättenöjd med honom idag, även Agneta och jag tror faktiskt att han är nöjd själv. Det brukar märkas på honom, när han har jobbat och hittat rätt brukar han vara lite såädr extra go och glad. Fina killen ♥



4 Kommentarer till "Träningen"
Kajsa skriver:

Nu har vi DAGENS BLOGG på bloggen, var jättegärna med och delta :)

Datum: 2013-01-19 Tid: 19:10:42
Bloggadress: http://kajsaochtuvas.blogg.se
Emma skriver:

Väldigt fina hästar du har! :)

Datum: 2013-01-19 Tid: 20:48:18
Bloggadress: http://photobyem.blo.gg
Mummy skriver:

Duktiga ni e med träningen - vet att det är mycket jobb bakom ett bra resultat - härlig bild på Lillegubben :-)

Datum: 2013-01-20 Tid: 08:18:46
Johanna skriver:

Oj vilken fin häst!! :)

Datum: 2013-01-20 Tid: 18:07:41
Bloggadress: http://annajohannas.blogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0